|
|
|
1 Tunnistamattomat lentävät esineet Vastaa
6.10.2003 10:28

|
Lentävät esineet eri muodoissaan kohtaavat. Tunnistatko?
|
mikko mäkitalo
|
|
1.1 re: Tunnistamattomat lentävät esineet Vastaa
6.10.2003 14:17

|
|
Vautsi, hienon näköinen pätkä. Tykkäsin alun lavasteista paljon, ja muutenkin alkupuoli on vahvempi minusta ja tavallaan lupailee vähän jotain enemmän. Hyvä tunnelma. Posetiivari oli paras.
|
|
Jussi Rautaniemi
|
|
|
1.1.1 re: Tunnistamattomat lentävät esineet Vastaa
9.10.2003 09:32

|
|
|
Vaikuttava elokuva! Kuvakulmat olivat tyylikkäitä ja laajakuvaformaatti pääsi todellisiin oikeuksiinsa. Äänimaailma oli kuvia tukevaa - jännitystä "oikean" elokuvan malliin. Lavasteet, valot, savu, pyrotekniikka sekä kamera-ajot olivat erittäin tyylikkäitä, ja musiikki hyvin teemaan sopiva. Itse asiassa leffassa tuli välillä mieleen taiteellinen kauhuelokuva. Aivan ammattimeininkiä!
|
|
|
Matti Eerikäinen
|
|
|
1.1.1.1 re: Tunnistamattomat lentävät esineet Vastaa
23.10.2003 09:37

|
|
|
Hyvä homma...
http://telija.net/~mobstarr/work/murtunut_kaantis/
|
|
|
Janne Sipuli
|
|
1.2 re: Tunnistamattomat lentävät esineet Vastaa
9.10.2003 16:52

|
|
Haisevat pökäleet sentään! Tämähän oli aivan mahtava! En minä tästä mitään järkeä löytänyt, mutta pätkä josta löytyy alien, kaunis nuori nainen, posetiivari ja paljon tulta ja savua ei voi olla huono. Musiikit, kuvaus, leikkaus, lavastus ja puvustus oli harkittua ja todella sen näköistä, että asenteena oli "me haluamme tehdä tämän näköisen pätkän", eikä mitään "kattokaa jätkät. Mää löysin isoveikan vanhat nappiverkkarit. Otetaan nää ja mennään juomaan nallee herra Videokameran kanssa tonne mettään".
Arvostettava suoritus. Toivottavasti näemme tältä tiimiltä joskus jonkun juonellisemmankin teoksen. Tämäkin oli kyllä ainakin visuaalisesti Pixoffin kärkeä.
|
|
Jarkko Sivula
|
|
1.3 re: Tunnistamattomat lentävät esineet Vastaa
12.10.2003 14:15

|
|
Tekee minulle yhdeksän minuutin kylmänväreet. Kaikki respekti ja supportti työn tekijöille. Upea!
|
|
Päivi Helena Lakkala
|
|
1.4 re: Tunnistamattomat lentävät esineet Vastaa
12.10.2003 19:53

|
|
Loistavaa, Humanoidit oli toteutettu loistavasti. jyrää monen "miljoonabudjetin" humanoidien ohi. Valaistus kunniaan!
|
|
Antti Ryysy
|
|
|
1.4.1 re: Tunnistamattomat lentävät esineet Vastaa
14.10.2003 14:52

|
|
|
Kiitos kiitos.Olin kuvaajana tuossa "tunnistamattomissa" ja kivalta tuntuu saada palautetta työstään.Mutta kyllä siitä saa nostaa myös heikkouksia esiin-siten oppii tekemään seuraavasta pätkästä ainakin jotenkin "paremman"...ainakin osaa ottaa uusia asioita huomioon..
Omalta osaltani huomasin, että kuvat ovat taas aikalailla jotenkin teatraalisia-ikään kuin katsoja seuraisi näyttämöllä tapahtuvia asioita.Etuala on myös usein aivan liian tyhjä..toisaalta olen tykännyt tuollaisesta "pelkistetystä" kuvasta Kubrickin leffoissa,mutta tuo "lentävät esineet" olisi kaivannut mielestäni myös vaihtelevampaa kuvausta.Nyt eri jaksot toistavat kuvauksellisesti liikaa itseään ja vain "setti" kameran edessä vaihtuu.
Juha_Kinnunen :::räkäsusi/killikoira:::
|
|
|
Juha Kinnunen
|
|
|
1.4.1.1 re: Tunnistamattomat lentävät esineet Vastaa
15.10.2003 09:31

|
|
|
Olisit heti sanonut, että saa haukkua!!! No ei vaisinkaan. Pätkä oli loistava. Minusta tuo teatraalinen kuvaus ja maalauksellinen sommitelmallisuus sopivat pätkään. Toki pari tyylikästä kamera-ajoa olisi piristänyt teosta, mutta kyllä tämä tällaisenaankin on lajityypissään viiden tähden teos.
Erityisesti minua miellyttivät erään kohdan Tim Burton -tyyppiset lavasteet ja savunkäyttö. Yksi juttu mikä olisi antanut pätkälle mahdollisuudet kuuteen tähteen olisi ollut se, että ne palikat jotka lentelivät kukkulalta toiselle, olisivat olleet liekeissä.
Eli tälläkertaa en viitsi paljoa haukkua vaikka pyydetään... joskus kyllä tulen ja annan "murskakommentteja" ihan pyytämättäkin... ; )
(mitäs mieltä räkäsusi/killikoira (?) on muuten ollut Pappa Tuotannon vähemmän näsinneulaa palvovista pläjäyksistä?)
|
|
|
Jarkko Sivula
|
|
|
1.4.1.2 re: Tunnistamattomat lentävät esineet Vastaa
15.10.2003 22:36

|
|
|
Hyvä leffa. Alun yllätys toimii.. vaikka tässä vaiheessa odotinkin tämän olevan dokumentti jonglööreistä tai elokuvallisesti esitys heidän taidoistaan. Sitähän se tietyllä tapaa olikin, vaikka "juoni" jäi hiukan avoimeksi.
Kuvaus sopi tämän kaltaiseen juttuun, tosin myös kuvaustyyli, nosti jonglöörien taidot etualalle. Minä olin enemmän ihmeissäni näistä posetiivareista/haitarinsoittajista/taimistälie siellä välissä. Odotin musiikin ja leikkausrytmin luovan hyvän fiiliksen, joka kantaa loppuun. Ensimmäisessä "heittelykohtauksessa" on hyvä fiilis, mutta se katoaa ja palaa takaisin erilaisella fiiliksellä. Jossain vaiheessa tuntui, että homma jäi junnaamaan paikalleen.
Hankala oikeaastaan sanoa mitään tämän kummempaa ensimmäisen katselukerran jälkeen. Kuitenkin ehdottomasti parhaita tai jopa paras Pixoffissa näkemäni työ. Tykkäsin eritoten väreistä ja valosta.
|
|
|
Timo Lampinen
|
|
1.5 re: Tunnistamattomat lentävät esineet Vastaa
16.10.2003 11:12

|
|
Valaisun merkitystä usein väheksytään, tai ehkä pikemminkin se unohdetaan. Hienot valot! Mielikuvituksen lentämisestä myös ruusuja. Se on iloista.
|
|
marianne heikkinen
|
|
|
1.5.1 re: Tunnistamattomat lentävät esineet Vastaa
16.10.2003 15:22

|
|
|
Joo kyllä se metsäjakso on minustakin kivoin.Sehän on selvää että kyllä siinä oli just tullut sleepy hollow katsottua:D
Valitettavasti en pääse nyt pappatuotantoja katsomaan,mutta palautetta tulee heti kun mahdollista:D Ja toivottavasti tuon "tunnistamattomien" ohjaaja,venäläistynyt herra mäkitalo, kerkeää vastailemaan nuihin posetiivari kummasteluihin:)
Juha_Kinnunen
|
|
|
Juha Kinnunen
|
|
|
1.5.1.1 Venajalta terve! Vastaa
22.10.2003 19:28

|
|
|
Hienoa etta patka on herattanyt keskustelua ja risut ja ruusut otamme (tyoryhma) noyrasti vastaan. Keskustelua se myos synnytti venalaisessa yleisossa taalla Pietarissa pienimuotoisen naytoksen jalkeen. Sain tahan asti syvaluotaavimman arvion elokuvasta.
Hmm. No posetiivareihin ja muihin en ala antamaan mitaan tulkintoja, jokainen tehkoon ne itse. Paapaino kuitenkin on liikkeella, jongleerauksella, musiikilla siis niiden luomalla fiiliksella. Juoni on tarkoituksellakin hieman avoin. Tietenkin omassa paassani on tietty tulkinta ja taytynee viela todeta etta tasta lopullisesta versiosta jai kaksi kohtausta pois, tunnistamattomista lentavista syista:)
Kiitos viela mahtavalle tyoryhmalle!
|
|
|
mikko mäkitalo
|
|
|
1.5.1.1.1 re: Venajalta terve! Vastaa
22.10.2003 19:32

|
|
|
Niin ja lisaan viela sen etta tuotantoprosessi oli hyvin opettavainen ja ainakin itselleni tama oli eraanlainen tulikoe lyhytelokuvan maailmassa. Ja tietenkin tekisin monta asiaa toisin nain jalkeenpain. Mutta tyytyvainen olen siihen etta lopputulos nayttaa silta milta alkutuotannossa suunniteltiinkin.
|
|
|
mikko mäkitalo
|
|
1.6 Tätä lisää Vastaa
20.10.2003 16:26

|
|
Tunnistamattomat lentävät esineet on ehdottomasti paras Pixoffissa katsomistamistani elokuvista.
Se on myös hienoimpia yhtä pitkiä mutta "sisällöttömiä" (ts. selkeitä tarinoita vailla olevia) elokuvia, joita olen konsanaan nähnyt.
|
|
Emil Lähteenmäki
|